Mijn Blog
Nieuws15 februari 2021

PERSBERICHT: Lancering e-boek

Door Paul Ossewold

DEN HAAG, 15 februari 2020 – Ossewold.net lanceert vandaag het e-boek ‘Jouw transformatiemodel’. Het voorwoord is geschreven door Rik Vera, een veelgevraagd spreker over extreme klantgerichtheid en innovatie. In 16 stappen bespreekt Paul Ossewold alle aspecten die behoren tot een organisatieverandering: visie en leiderschap, mens en cultuur, organisatie en innovatie, en digitalisering en data. De praktijkvoorbeelden en invuloefeningen helpen om tot een plan van aanpak te komen voor de transitie naar een digitale toekomst.

Paul Ossewold, digitaal adviseur en coach voor (middel)grote organisaties met een onderwijsachtergrond, is nu ruim 21 jaar werkzaam in de ICT. “Waar organisaties vooral tegenaan lopen is dat de focus van veranderen ligt op processen en technologie”, vertelt Ossewold. “Het is uiteraard een goed idee om je ICT-huis op orde te brengen, maar een echte transformatie komt pas op gang wanneer je voldoende aandacht geeft aan mens, cultuur, visie en leiderschap.”

Het e-boek biedt handvatten om te meten waar een organisatie nu staat: de nulmeting. Daarmee krijgt een organisatie inzicht in blokkades en knelpunten binnen een organisatie, maar ook zicht op kansen. De resultaten vertalen zich in een volgende invuloefening naar een concreet projectenplan voor de komende drie maanden.

Waar organisaties vooral tegenaan lopen is dat de focus van veranderen ligt op processen en technologie.

Het transformatiemodel is tevens relevant voor ICT-bedrijven. De laatste jaren ontstaat ook bij leveranciers een bredere focus: een implementatie gaat verder dan alleen een technisch systeem. Klanten verwachten dat ICT-bedrijven meedenken met hun verandertraject.

Een digitale transformatie is geen eindig project, maar een evolutie door continu te veranderen en te verbeteren en dat vraagt om een langetermijnvisie. Het pragmatische e-boek helpt om in die verandermodus te komen en een organisatie klaar te stomen voor de toekomst.

• EINDE PERSBERICHT •

Dit persbericht is ook terug te vinden via

In 16 praktische stappen naar jouw digitale transformatie | Computable.nl ;

In 16 praktische stappen naar jouw digitale transformatie (it-newswire.nl);

In 16 praktische stappen naar jouw digitale transformatie – Persberichten.com.

Rik Vera, schrijver van het voorwoord.

Meteen valt me op hoe Paul zijn kennis en kunde en werkwijze nog scherper, ronder, dieper en doeltreffender heeft gemaakt.